tisdag, november 02, 2010

Idag är jag på bättre humör tack vare Dagens Arena

Jag borde vara nedslagen – för det som bibringas läsaren pekar så tydligt på hur man med retorik plockar fokus från de verkliga problemen.

Sen var det så att en viss Lasse Andersson formulerade sej så väl att jag brast i gapskratt
’ föra en Nicke Lilltroll monolog till väljarna ’ så jag skrev till Lasse att jag helt sonika återger hans kommentar på min blogg – gud må förbjuda Lasses ilska!

Här är den och glöm bort ref till mitt namn:

”Det bästa jag läst i Dagens Arena. Fortsätt vara granskande och som Jan Paimo skriver, redovisa siffror! Visioner och antaganden är värdelösa om man inte kan visa på konkreta fakta som underbygger ett resonemang.

Högern har alltför länge fått föra en Nicke Lilltroll monolog till väljarna som sällan eller aldrig bemötts av oppositionen. Att Reinfeldt fortfarande kan svamla om att ”arbetslinjen” syftar till att uppmuntra människor att söka jobb är på en jubelåsnas nivå när man betänker att det utslaget, går 10-15 sökande på varje ledig tjänst.

Man bör också sätta press på media – speciellt TV, som accepterar sådant skitprat av de styrande, istället för att göra sin journalistiska plikt och fråga vad de egentligen menar.”

Läs själv artikeln här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Jan! Jag känner mig naturligtvis hedrad av att du citerar mig! Ha det gott!


Lasse Andersson