tisdag, januari 10, 2012

Skatt ... eller ska man sk(r)atta och gråta - samtidigt?



Ja efter förmåga och allas behov (skatt och sk(r)att)

Men vad faan - att internt beskatta sina förtroendevalda - hur förtroendeingivande är
det? Och snälla ni i V - förklara syftet?

Om det är så att dessa pengar öronmärks och används i ett dedikerat syfte som i efterhand kan
redovisas vore det väl en sak - men någon sådan berättelse har iaf inte jag hört.

De som ska avstå en del av sin avtalsenliga lön måste få göra det frivilligt - var finns annars
meningen i ordet solidaritet?  Det är väl tanken att vi av egen kraft ska delta och bidra som de vi är?

Man kan inte på en partikongress bestämma min förmåga att bidra till partikassan - som till yttermera
visso faktiskt är pengar som jag utanför partiet - betalat i skatt - utan att skratta.

Lite mycket av Stalin i min smak ...

Media kanske inte lyckats förmedla det 'vackra' i ert beslut - men i min näsa luktar det väldigt illa.

Jag kanske hade köpt er idé - OM - det var så att man under en begränsad period valde att på
frivillig basis avstå medel för att skapa opinion mot löner/ersättningar i riksdag/landsting
och kommuner och därför återbetalade till statskassan - det man ansett sej fått för mycket.

Ge mej en vettig förklaring!

1 kommentar:

D sa...

Det handlar kort och gott om att vi inte anser att våra förtroendevalda ska berika sig på politiska förtroendeuppdrag. Vi vill även sänka nuvarande arvoden för heltidspolitiker och går därför före. /D