fredag, december 09, 2016

En blek eftertanke utan ansvar för framtiden?




Man ska inte hålla GW som ett sanningsvittne - men nog kan jag känna igen retoriken 'saneringsmord' - jag har bott i Rinkeby och inte heller jag kan vara ett sanningsvittne - men känslan är att polisen i Vällingby på den tiden hellre höll ordning där 'hemma' än i vår 'by'. 

Järvafältet var på något sätt förlorat och vi som bodde där kunde skylla oss själva - flytten av sk etniska svenskar gick först över fältet till Kista och kvar blev - ja ni vet - även jag flydde - inte av flykt för tro det eller ej - jag trivdes i min trea på Bredbyplan 12. Nu var jag lite priviligerad - jobbade i skolan - lärde känna ungarna - föräldrar och var en 'fredad' man. 

Men det är precis det man måste bli som myndighet - betrodd - där har polisen brustit och jag hoppas att en ny polisstation i området kan ändra på det - typ 30 år försent. 

Mitt förra inlägg gick som mail till alla partier i riksdagen - inget parti har svarat - Så GW kanske har rätt i sin hypotes om självsanering och att denna sanering har ett stöd hos riksdagens alla partier?

Jag la detta i din mun GW - så blev det.

Janne

Inga kommentarer: