söndag, december 30, 2012

Blir allt vid det gamla?


Jag såg att någon läste följande inlägg i samma sena timme som jag spelade Othello - ett underbart spel! Kom gärna in och utmana mej - så kan vi snacka politik under tiden.

Men tillbaka till mitt ilskna inlägg, det är snart ett år gammalt - tråkigt att se att det fortfarande har relevans och att 'vi' inte får Serafen tillbaka.

Jag funderar över vad den alternativa visionen bär med sej inför nästa år
- Ska Sossarna bryta ny mark med gammal politik?
- Ska MP se människor som en del av det ekologiska systemet?
- Ska V lyckas formulera en vision om solidaritet över klassgränserna?

Att Socialdemokratin inte kan lyckas med gammal politik är väl förhoppningsvis sant? Varje uns av nytänkande som utesluter skattepengar till medelklassen via RUT är välkommet.

Om MP slutar vila på sina gamla sälar och ser att miljöpolitik för att den ska lyckas - måste skydda de som har det svårast att uppfylla miljömålen - jag är en av dem - jag har inte råd med en miljövänlig bil hur gärna jag än vill och hade jag, så skulle någon annan köra vidare i min ...

Och hur ska V få Solsidans folk att känna det angeläget att utförsäkrade och FAS3 drabbade har ett värde tillsammans i ett samhälle där vi ser till allas trygghet och möjlighet till utveckling?

Ska jag önska något inför nästa år så är det två saker - att rätt lag vinner i elitserien och att visionerna står i verkligheten. Sandslott kan jag bygga själv.

Janne

Inga kommentarer: