måndag, december 31, 2012

No one is perfect


Det är en av de sista replikerna i filmen 'I hetaste laget'. Den repliken kan få ge ljus åt mina framtida förväntningar. Tänk er tanken att våra politiker som nyårslöfte bestämde sej att redan inför 2012 hålla sej till sanningen:

- Jag vet att jag piffade budgeten - men nåt var jag tvungen att säga
- Vi privatiserar lite i blindo, men vi kommer att följa den här linjen
- Skolan har blivit sämre - men kom ihåg mina dåliga betyg - vems ansvar är det?
- Jag är inte så bra på näringspolitik och glöm inte att jag är ung och överbetald
- Vi gillar närheten till makten så vi kohandlar om flyktingar - miljö? Ta död på låginkomsttagarna - de som numerär förödar miljön.
- Vi har haft åsikter om fördelningen sen sista kriget tog slut och i dagens ljus ger vi inte upp beskattningen på våra troende inom partiet - vi söker vare sej konfrontation eller verklig påverkan.
- Jag är er nye ledare, om än det är sent att avge löften, så lovar jag att utan att ha pengar i alla bolag - så ska jag försvara industrin kärnkraften och alla gamla förlegade drömmar som vi fört fram sedan vi hade reell makt och jag är kär i den rundhulta RUT som lovar så mycket till Magdalena.
- Vi är egentligen de vitaste bland vita och beskrivs tyvärr som bruna - vi vill bara väl och svingar vi en bägare för mycket och blandar ihop det med järnrör - så förstår du väl att det är för ditt eget bästa?

Blickar jag bakåt och framåt så är väl det här sista bekant - oavsett politiskt läger?

Statsministern hälsade inför 2012 att han avböjer att kommentera allt som faktiskt skulle behöva en kommentar - Jag måste tillstå att han är en av de få som höll sitt löfte ... och lär göra även nästa år - är han 'perfect' så säg?
Rösta själv - varje dag - hemma hos dej

Gott Nytt År!

Janne

Inga kommentarer: