onsdag, augusti 26, 2015

Gör ett handtag Leif Boork - om du kan!


"Jag är för arbetskraftsinvandring. Men inte för tiggeri. De gör inte ett handtag. Raka vägen in i arbete säger Löfven. Gå o snacka med alla tusentals tiggare som inte gör ett handtag där de sitter på svenska gatorna. Prat!”

Boork säger till Aftonbladet att det är hans personliga åsikter och att han inte tror att förbundet har något förbud mot förbundskaptener att ha uppfattningar i samhällsfrågor.

"Vad du än har för arbete måste du väl få lyfta upp dina synpunkter, säger Boork." 

Klart att Leif Boork får ha egna åsikter - men som offentlig person kanske du ska moderera hur du uttrycker dej? 

Gör ett handtag Leif, med det menar jag att du i samma andetag som du svärtar fattiga, bör ha åsikter om bl.a. Rumänien, Ungern och Bulgarien som stater. Dessa staters vidriga behandling av delar av sin egen befolkning - saknar du perspektiv och fakta om det EU du lever i?

Jag undrar vad Leif tycker om den fria rörligheten inom Schengen - ska den friheten kopplas till aktuellt kontoutdrag från min bank?

Jag tycker att 'sitta på gatan' och ta emot Leifs glåpord är något som borde ge risktillägg för tiggare - en offentlig person som Leffe legitimerar angrepp på tiggarna på samma vidriga sätt som Jimmie mellan raderna 'förstår' angreppen på desamma.

Jag ser tiggare som vilka arbetstagare som helst - de gör det de kan för att överleva i en allt hårdare värld, där Leif Boork borde förstå att en ökad träningsdos inte ger bättre livsvillkor för redan socialt utsatta.

Det du gör Leif - är att du ger ett 'handtag' till den bruna falang som inom tio år vill dominera svensk politik - vill du verkligen bidra till det?

Är så fallet så är jag den som borde synas i sömmarna - jag trodde ditt språk till trots, att du var demokrat?

Janne

Inga kommentarer: