fredag, oktober 16, 2015

Jag undrar över myten - SD


Sant - jag funderar mycket över det partiet - järnrör - kvinnan vid spisen - kulturarv - bevara Sverige svenskt och nu när 'närområdet' luktar sött av kroppar i ett medelhav dit ni och även jag sökt min kosa för att lata mej på en varm strand med flödande sol.

Då undrar jag hur kan det komma sej att ordet invandrare fortfarande är lika med ordet flykting - (allt enligt SD utspel ?

När ska svenskmyllade rovor ha passerat sitt bäst före datum i grabbgänget SD?

När ska SD erkänna att de precis som vi övriga pragmatiker är beroende av den värld vi alla lever i?
Är det inte lite hånfullt att just Sverige är kanske det land som efter andra världskriget 'tjänat' mest på 'flyktingar?

Är det inte just den kapitala grunden som SD använder, för att nu med mina skattekronor babbla vitt å brett världen över om hur 'besvärligt' det är att syrier inte sjunger våra psalmer eller firar jul? Att när skolavslutningen i juni stundar- inte självklart stämmer upp och med klar röst sjunger 'du blomstertid nu kommer'?

Detta var i en svunnen tid bagateller, sådana som SD idag gör till livsviktiga frågor - för vem är det viktigt?

Jag ser ingen skillnad i min egen livsföring - mina grannar mår bra och vägen till stan funkar - COOP är öppet lika så ICA - Posten funkar ... Jag vet inte vad som ska falla sönder annat än en och annan hjärna med ett järnrör i skallen och det är inte jag som slår - jag undrar varför slå alls?

Varför inte söka lösningar där fler får ett bra liv?

Kära SD - ge oss icke kulturtrogna, vägen till ert tempel - där vi på knä kan inse hur rikt Sverige är och hur mycket rikare det kan bli att enligt fordoms storhetsdagar sno av andra och låta de misshagliga i skiten sitta.

Ge iaf mej ett tecken att tro på er globaliserade nationalism *skrattar* (Hur ser en globaliserad nationalism ut?)
Med tankar på OSS = Vi - oavsett hur många 'vi' det blir

Janne

Inga kommentarer: