torsdag, oktober 19, 2017

#MeToo




En helt fantastisk flodvåg som äntligen sprängt tystnaden. Nu väller sanningen om oss män fram och sköljer igenom alla former av organisationer och är världsomspännande - tveksamt dock om tex Kinas och Sauids kvinnor och män får veta något?

Jag kan inte påstå att jag är en certifierad feminist - inte heller en dito humanist. Men till mitt livslånga försvar tycker jag att jag lyckats bra med att skilja på en ömsesidig sexuell relation och en  arbets/privat relation mellan två människor. 

Att vi av olika anledningar ser en allt starkare objektifiering av könsroller är trist och bör motverkas - därför är denna flodvåg så otroligt viktig! Tyvärr är det kvinnorna som återigen måste göra jobbet - inte för att Ni på något sätt är skyldiga - nej tyvärr för att vi sk 'sjysta' män inte får veta. Männen runt oss berättar inte öppet att de trackar kvinnor - de undviker såna som mej - jag ingår helt enkelt inte i deras sociala cirklar. 

Bara vid ett tillfälle har jag iakttagit en arbetskamrat som jag misstänkte som pedofil och konfrontationen var inte bara besvärlig - idioten ville inte förstå vad jag pratade om. Tyvärr kunde jag inte föra fram några bevis och hela saken rann ut i sanden för ca 40 år sen.

Eftersom det finns lagrum för att lagföra sexuella förövare så hoppas jag att den flodvågen ska rulla rakt igenom samhället och ställa hög som låg inför skranket - Allt från politiker ned till sexuellt ofredande besökare på en festival.

Jag vill inte se mina döttrar ofredade - men det har de blivit - den ena klöser ögonen ur skallen på en förövare - den andra stelnar av fasa - ingen av dem ska behöva reagera!

Janne

Inga kommentarer: