söndag, september 18, 2011

du tänker schååå ...



Sen föll fyllot 12 våningar - slog i gatan och blött blev det - ja blodigt då

Men varför föll fyllot? Och vem skickade eländet till en välförtjänt vila?

- Ja om det finns lika många röster som läsare - verkligheten har sin egen syn - alla som inte blev kastade från balkongen har åsikter om vad som är den tjocka roten till allt detta onda

Jag kan inte se det på annat sätt än att innan vi skickade Elände över balkongräcket så var vi rätt överrens om att det saknades en balans - en sorts balanserad väg mot framtiden - där vi kunde känna igen oss och se ljusslingorna i 'skydds'golvet - om det var fara å färde

Men kära/e läsare - det är inte så - det finns ingen enkel väg från våning 12 till markytan längre

Det handlar inte längre om att försvara livet i sej utan det är mer en fråga om att inte ramla ned

Nej det liv som ska försvaras är marknadsmässigt och det mitt i en av de värre kriser våra företrädare försatt oss i - och i samma andetag är det de andra som ska sekulariseras och marknadsanpassas - fylla vårt mått av att känna igen, kanske vi då blir trygga i vårt fall - börsfall - att Lybia and all the others will come with us ...

Det är sååå obegripligt att så många här hemma tror att JAS Gripen ska lösa politiska problem för att JAS har en bra kamera? Om man inte drar vettiga slutsatser av det man ser - varför då glo?

Ja - jag raljerar - men det hade jag inte kunnat göra om jag inte hade läst historia och tyvärr är den historien mindre kul för oss

Ska vi åka upp till 12:e? Fega inte ur nu .. vi ska väl framåt och vi vill leva i fred - vi vill väl att det globaliserade samhället inte bara är vårt/deras eller vems det nu är?

Vi vill väl att alla som dog - om än efteråt - att dom ska se att dom inte dog förgäves?

Att livet tack vare deras död kan bli bättre? Inte bara för oss - utan dom du de eller vem faan det nu är - kan få skapa sin egen framtid på en å annan granatkrater - vem som nu sköt vi eller dom

Jag trycker på hissknappen - och samtidigt tänker jag att det jag vet gör mej ansvarig - inte för att jag var där - utan själva kunskapen är belastningen


Inga kommentarer: