fredag, september 02, 2011

Du sköna nya värld


Det är en del som surrar/snurrar i skallen efter allt som hänt sedan 'rebellerna' tog Tripoli

En tanke är att 'håll dom j-v-na levande så länge det går' och då tänker jag på garnityret tillsammans med Mr G eller K eller hur nu man ska stava hans namn ..

En annan tanke som ett inslag på TV fick mej att tänka eller känna, är att vårt universums levnad är längre än det finns atomer tillgängliga för att mäta universums existensiella tid - så vitt 'dom' vet idag.Jag har inte suttit på min kammare å räknat och det lär inte du heller göra hoppas jag?

Men det är så ofattbart lång tid, att vår egen existens (allt mänskligt liv någonsin) inte ens ryms på den linjen - G eller K kommer liksom inte ens upp som ett grått streck i historieboken ...

Därför är det viktigt att hålla honom vid liv i vår tid (G eller K) - för vår skull - för att vi ska tvingas se att det där mötet med en tyrann är något vi ska titta på då 'dom' (jag säljer inte vapen) när 'vi' säljer vapen - skriver avtal om flyktingströmmar osv ...

För hur kort vår tid än är (... här - tänkte du också på tomtegubbarna?) så är det som jag ser det relativt vettigt att se till att så många som möjligt har det bra?

Därför - med tanke på att vi inte ens kommer att synas på tidslinjen - varför ska det gå skattemedel till ett möte som borde ha handlat om fler diktaturer?

- Bahrain
- Jemen
- Syrien
- Marocko osv
och glöm inte Israel (tar vi en annan natt - en tragisk historia)
- där gick jag i ledband - old fucking Saudi då? Är det en trygg hand att hålla i ... för en demokratisk karda?

Trots att vi idag har IT teknik så att alla kan se alla utan fördröjning - nog ska det brännas lite olja och flygas dit ... pga av detta - vems förort i Frankrike fick mindre i tilldelning för sin välbehövliga upprustning?

Och vilka ska via skatten betala - för resan .. nej du glöm inte
- maten
- hotellet
- och nöjen därtill?

För du tror väl inte att 'Fredrik den Tyste' drar fram kortet och säger 'Men faan vi har ju klarat oss bäst och vi har ju valt bort EUROn - 'jag' betalar .. Vi i Sverige  kör ju en en hård linje så vi har inget utanförskap och demokratin blomstrar - sa jag pengar?

Mmm - jag är inte njugg så - men det faller lite löje över dessa statsmän i ett perspektiv av höst - för när tom gammel media inser att det är direkt spel för gallerierna när Putin den Enväldige säger 'Men okej då - hoppas gamla lögner gäller som sanning och att vi 'samarbetar' även efter den här lilla puckeln - ok?' Då är det svårt att gråta - man kan inte annat än skratta.

Jaja - men tillbaka till detta med död och evig förintelse - håll dom levande - ta reda på hur dom tänker/känner och var dom trodde att allt detta skulle sluta - gör inte perspektivet kortare - se det som att vi finns i ett så smalt streck att det knappt syns - varför då ha prestige?

Vi som finns just nu vill ha ett bra liv - det ville dom före oss också och våra barn efter oss i en liten snäv men dock framtid'

Därför om inte livet i sej är heligt för dem - men för att vi ska förstå mer - så ska även de som inte bedyrar livet ett värde tvingas leva med oss.

Det borde Saddam tvingats till




Inga kommentarer: