lördag, oktober 08, 2011

Får alla göra fel?


- Nja alla får inte göra såå fel! När det handlar om så mycket pengar och när pengarna dessutom kommer direkt från skattebetalarna, så får det helt enkelt inte bli fel. 

Juholts sambo borde funderat över varför hon bor gratis och iaf vid någon söndagsfrukost tackat sin sambo för hans generositet? Och då kan man väl tänka som så att Juholt hade funderat lite "- vaddå gratis? Bor tanten med egen inkomst gratis? Men vänta nu? " ... Ja ja

Varför tar inte partiet in en obligatorisk avgift/genomgång av alla sina förtroendevalda för 'personlig ekonomisk analys' - såna här gropar behöver ingen vettig politiker falla i - vad ska ni göra nu? Så genuint korkat eller är det girighet? Endast Juholt och hans gudar kan svara på det.

Det här blir inte bra! Det flyttar fokus från viktigare saker och samtidigt sänker det förtroendet för hela SAP .. är det inte nog med snyltande sossar nu?

Ja jag vet att det finns ett helt gäng hedervärda - men det är som det är - fåtalet förstör för flertalet

Jag tror jag har basunerat ut detta förut - men gör det igen

En moderat kan fuska/smita och glida i alla grå zoner - det räknar de flesta av oss med - även moderater och sju moderater har lämnat regeringen pga av alltför uppenbara överträdelser - och inga stora feta rubriker om det - men nu kommer svärtan att ta slut

En sosse av idag kan inte leva kvar på ombudsmannatiden - en sosse måste återvända till rent samvete för att motivera sin politik - för att ha en chans att vinna gehör för skatter - gemensamt ägande osv 

I ett samhälle som dras isär allt mer - 'vi och dom' - där behövs inte bensin på den brasa som nu kommer att flamma hela vägen till nästa val - tack Juholt!

DN och Expressen på samma elände

2 kommentarer:

Anonym sa...

Livet är verkligen enkelt i Jans svartvita lilla värld. Socialdemokraterna är goda och Moderaterna är onda, som dessutom glatt kan fuska och smita utan att journalisterna skriver om det. Jag tror knappast att journalisterna drar sig för att sätta "stora feta rubriker" om en moderat fuskar.

Unknown sa...

Det är väl lite mer färg än svartvitt på det jag sa? Hur liten min värld än är så är det väl ändå så att mitt svärd hugger mot sossarna (undrar vad du läser mellan mina rader)?