måndag, september 14, 2015

Fredrik rådjursöga - den varma som ville alla väl


Fredrik - jag bara älskar att du tar ut svängarna och att du gör det fullt ut - men måste det i varje sömnigt andetag vara på bekostnad av dina egna väljare - det sovande folket?

De som har politisk fobi - de får kvalfulla nätter i undran över dina ord att 'alla ska med' - det var de tveksamma som var med till slutet där du kapade trossen och gick din egen väg - på allas vår bekostnad? Var det så du tänkte att vi andra skulle sona vår lättja?

"- Klara er själva era lättlurade egoister - nu seglar jag Fredrik åkare vidare mot mina mål och jobba ni övriga ihop till mitt apanage! - Jag har skrivit böcker och jag har med rådjursögon betraktat folket och jag har sett det ni ser - jag kunde politiskt använda er egen fåfänga  och ert korta perspektiv - ni blåögda dumma svenskar. "

Nu stundar Fredrik Snålskjuts söta dagar och vi betalar så länge vi måste  ...


Janne

2 kommentarer:

Anonym sa...

Göran Persson och Björn Rosengren.
Två som redan finns i gänget som nu
Fredrik kan sitta i bastun med.

Unknown sa...

Du har så rätt - och det finns fler som borde svepa in sej i handduken - måste vara en djävligt stor bastu vid det här laget

Janne