fredag, augusti 09, 2013

Obama höll tal ikväll


Det är slående hur lätt Obama föser utrikespolitiken in under sin inrikespolitikiska matta. Den situationen har inte Sverige haft sen sina år som stormakt - i nationalsången kallas det 'fornstora dar' - svenska unga män kom inte hem i liksäck - de dog och grävdes möjligen ned och den svenska befolkningen sjönk.

Där skulle USA befinna sej nu om det inte fanns invandring . USA slår med piskan åt alla håll - liksäck bort - drönare fram.

Vi som inte får rösta i USA står vid sidan om som vasallstater eller något som iaf starkt påminner om det.

Nu ska ska den ovärdige fredspristagaren komma till Sverige och vi ska svetsa brunnslock? Betalar USA för locken? 

Varför i kraft av sin storhet annekterar inte stormakten USA en ö i något hav med minering 10 nautiska mil från öns kust? Ha era möten där och förbrödra er - för det är ju mest män med makt som möts ... tyvärr!

Varför i helvete ska Obama få hindra vanligt folk att åka till och från sitt jobb i - Sverige? Hur många arbetstimmar försvinner i ett land där man vill höja pensionsåldern - där man vill sänka löner och FAS3 bara växer?

Citerar:
"Mr Snowden är inte en patriot. Och jag hade beordrat en genomgång av övervakningen innan Mr Snowden läckte sina uppgifter. Jag tror att det amerikanska folket hade velat få en helt annan process när det gällde att se över övervakningen".

Jag tror att E.Snowden är mer patriot än vad jag är - dålig jämförelse då jag är kritisk mot varje kommunpolitiker och tjänsteman och i ett internationellt perspektiv - helt hopplös.

"Men när läckorna väl kom så är det viktigt att säga att vi inte är ute efter att lyssna på alla. lagen säger att vi inte får avlyssna amerikanska medborgare utan en domstolsorder. Och vi går inte mot lagen".

Nej ni lyssnar på alla och 'selekterar' kanske ni därför köper avlyssningen av amerikaner från tex svenska FRA m.fl.?

"Mr Snowdens läckor skapade ett snabbare och mera passionerat svar än vad som hade behövts, men vi hade kommit dit utan läckorna. Jag och de anställda på NSA har inga andra intressen än att försöka förhindra en terroristattack och få den informationen i tid. Vi har inget annat intresse".

Passion var ordet - men det är ju det jag ska säga sa Bull? Men det är jag som bestämmer sa Bill och vem vi får info ifrån ska du inte bry din skalle med Bull - jag vet vad som är bäst för oss sa Bill och Bull fattade inget.

Jag fattar inte ... Obama må misstro sina hill billies och red necks - men är inte världen större än så? Aha! Obama behöver bara tala till sin egen hemmapublik ... jaja - men inse Mr Obama - that will change.

Janne


Inga kommentarer: