onsdag, augusti 14, 2013

Tipp Tipp Tapp - tyst det är i all debatt


Det visar sej att politiska partier har sin e-mail på servrar i USA - så Aftonbladet har sällskap. Hur många fler företag och organisationer lagrar känslig information rakt under näsan på NSA?

Jag kommer aldrig att tipsa Aftonbladet och samtidigt riskera att NSA(FRA?) röjer min identitet.

Folkpartiet kanske tycker det är bra att denna väg delge USAs säkerhetstjänst sin syn på livet - vad vet jag? Men jag som väljare känner att det är lite olustigt att skriva e-mail till FP - det är väl synd? Jag som enskild vill rikta mig till en politiker för att få svar och ideér utan att någon annan ska lägga sin feta näsa i blöt.

Tycker inte du att Johan Pehrson (FP) är mer än nödvändigt naiv i sin kommentar till detta:?

"Tyvärr kan all mejl avlyssnas på väldigt många ställen. I Sverige ägnar vi oss också åt signalspaning över gränserna. Jag saknar grund för att tro att det finns ett stort intresse från någon främmande makt att avlyssna Folkpartiet som organisation."

Samme Johan Pehrson beklagar att det går att avlyssna ... vänta nu då? Hur var det då man klubbade FRA-lagen? Var det inte FP som hade enskilda förhör med sina riksdagsmän? Hmm?

Att inte ta sina väljare på allvar i den oro som finns kring integritet och faktiskt bakom lykta dörrar fatta beslut och sluta avtal som av sekretess inte kan tas upp i en demokratisk debatt. Det leder till att vi väljare inte får välja det samhälle vi vill leva i.

Det är politikerna som väljer åt oss. 

- Var det inte vi som skulle välja er, för att ni ska förverkliga det samhälle vi väljare vill ha - verkar ha blitt nåt missförstånd?

Det finns en stark opinion i denna fråga, men varken politiker eller media vill prata om det, så den opinionen kommer inte upp till ytan.

I Tyskland händer det däremot saker varje dag! Friskt!

Sveriges Radio - kanske dags att kliva ur sovpåsen och uträtta ert uppdrag?
Sluta tassa tyst runt i huset.

Janne

Inga kommentarer: